Saturday, February 9, 2008

Trader Joe's to the rescue!



I am cooking usually from scratch, but some days, some evenings I like shortcuts like everybody else.
I usually buy my fresh vegetables, fruits and eggs at the Farmers Markets in Temecula.
My pantry: my rice, pasta, bread, cheeses and meat at Trader Joe's. We do not have a Whole Foods here, we need to drive to San Diego or L.A to find one. I whish we add one here the meat/poultry/ fish section is the best.
But even wen I used to live in San Diego I was visiting TJ's almost on a daily basis.
I buy new items each time I go there, and I am never disapointed.
Yeterday still sick, I decided to open bags... I made Orange Mandarin Chicken, with organic basmati rice everything was from TJ's!
In the rice I added some French green beans, green-orange-red frozen pepper, soy sayce, madarin orange Chef sauce. I fried all in a wok.
The Organge Chicken was crunchy, golden, with a light orange-honey flavor, the fried rice was delicious and tasty! It was a hit at lunch!

2 comments:

Choupikyky said...

Le sud de la Californie WOW il doit faire chaud lol!Je venais te remercier de ton commentaire sur mon blog,j'espère que tu pourras apprécier cette bonne petite recette!

Je crois que si tu ne fais pas partie des "Daring Bakers" tu aimerais bien,viens jeter un coup d'oeil au lien que je te laisse!C'est vraiment génial!

bises du Québec!

http://daringbakersblogroll.blogspot.com/

Stephanie (Philadelphie) said...

Coucou !
J'ai achete recemment les "gyoza" (raviolis chinois) au poulet de chez T. Joe's et on a adore : facile et rapide a preparer, je te les conseille vivement.
Je les ai accompagnes de pousses de soja revenus a la poele avec juste un peu de sauce de soja et de sauce d'huitre (facultative).
Pour les raviolis, j'ai fait une petite sauce avec sauce de soja + un peu de sucre + du gingembre deja rape/hache (j'ai toujours un pot dans mon frigo).
Miam miam !